| | AUTOR: Jiří Bejček
| REPORTÁŽ Z KONCERTU | |

Acute Dose + February, 6. 4. 2017, Jazz Tibet Club

Zatímco Olomouc k večeru potemněla, ochladila se a začala pomalu usínat, skoro v jejím centru čekala na hudební fanoušky oáza nespoutané kytarové energie. Do Jazz Tibet Clubu se sjely dvě zásadní jména tuzemské indie rockové scény a už kolem osmé hodiny bylo jasné, že je na co se těšit.

To se totiž sál pomalu ale jistě plnil nedočkavci, kteří si přišli užít nejen brněnskou formaci Acute Dose. Podle původního plánu měli být hlavní hvězdou večera pražští Role. Kvůli zdravotním komplikacím ale ruší všechny koncerty, a tak se na poslední chvíli podařilo Air Force Production zajistit ostravské mladíky February. Ti celý večer zhruba v půl deváté otevřeli.

Ačkoli se mohlo zdát, že nejsou ve své kůži a sužuje je tréma, role předkapely se zhostili více než kvalitně. Netrvalo dlouho a publikum se pod pódiem začalo rozrůstat. February nechali každou chvíli zářit jiného ze svých členů. Tuhle si největší část potlesku zasloužil čistý vokál frontmana, támhle zase hravá baskytarová linka… Pozornost na sebe strhával i energický bubeník, stejně jako oba kytaristi, kteří v honbě za pravým shoegaze zvukem často dělali všechno možné, aby své aparáty zalili dostatečně zefektovanou zpětnou vazbou. Setlist ostravská kapela zakončila skákavou Life Is Not A Film. V tu dobu už v klubu nebyl snad nikdo, kdo by se nepohupoval do rytmu.

Čas je ale neúprosný, a tak přišla řada na hlavní hvězdu večera. Jakmile se Acute Dose postavili na pódium, bylo jasné, že se na něm cítí jako doma – a to i přesto, že do Jazz Tibet Clubu zavítali poprvé ve své historii. Kapela všechny už při první skladbě přesvědčila, že může ve svém žánru stěží najít konkurenci. Možná i proto, že se nedá lehce zaškatulkovat. Výrazné riffy se prolínaly s frontmanovým znuděným a hlubokým hlasem. Každé kytarové sólo pak nenechalo olomoucké publikum v klidu. Acute Dose nechali přítomné vzpomenout na éru kytarových polobohů At The Drive In, zatímco za mikrofon jako by se postavil nejmenovaný zrzek ze Spojeného království. Skvostný večer odměnil naplněný Jazz Tibet Club hlasitým potleskem.

February & Acute Dose